• Leverans inom 1-5 vardagar
  • Fri frakt vid köp över 899 kr
  • Öppet köp i 100 dagar
  • Stort Urval!
  • Professionell Kundservice

Vanliga frågor

Frakt/Leverans

Jag har inte mottagit en orderbekräftelse?

Om du inte har mottagit en orderbekräftelse, kontrollera först din skräppostmapp. Om du fortfarande inte kan hitta den, vänligen kontakta oss via e-post och chatt så hjälper vi dig att lösa problemet.

E-mail: Info@lampconcept.se

Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?

Du kan se leveranstiden för varje produkt precis ovanför "Lägg i varukorg"-knappen. För lagervaror är leveranstiden 1-3 arbetsdagar, medan det för fjärrlagervaror är 3-7 arbetsdagars leveranstid.


E-mail: Info@lampconcept.se

Kan min beställning levereras till en annan adress än fakturaadressen?

Ja, när du beställer hos oss kan du välja en annan leveransadress än fakturaadressen. Du kan också ändra mottagaradressen fram till dess att du har fått besked från oss om att din beställning har skickats.

E-mail: Info@lampconcept.se

Hvor skickar Lampconcept till?

Vi skickar naturligtvis till hela Sverige, men också till resten av Europa.

E-mail: Info@lampconcept.se

Hur kan jag lösa in min voucher?

Detta görs genom att klicka på "köp nu" när du har lagt dina varor i varukorgen och sedan klickar du på "till kassan". Därefter matar du in rabattkoden i det högra hörnet.

Har du generella frågor eller mer specifika frågor om en viss vara är du mer än välkommen att kontakta oss. Vi kommer att försöka hjälpa dig på bästa sätt så att du gör rätt köp och blir nöjd. Du kan kontakta oss via kontaktformuläret nedan, men vi finns också tillgängliga via e-post och chatt.

E-mail: Info@lampconcept.se

Hur kan jag ändra min leveransadress?

Om du vill ändra mottagaradressen på din beställning, ska du kontakta oss via e-post, chatt eller telefon. Vi ser då till att ändra din beställning. Detta kan göras fram till dess att du får ett mejl från oss om att din beställning har skickats.

E-mail: Info@lampconcept.se

Retur

Hur returnerar jag en beställning?

När du handlar hos Lampconcept.se har du hela 100 dagars returrätt från den dag du mottar varan. Om du inte är nöjd eller har ångrat ditt köp kan du skicka tillbaka varan till oss och få pengarna återbetalade eller få ett tillgodokvitto. Returneras varan inom 14 dagar får du pengarna tillbaka, därefter får du ett tillgodokvitto som inte har något utgångsdatum. Vi återbetalar dock inte frakt eller returfrakt för ångrade beställningar. Det är viktigt att du bifogar en lapp i paketet med ditt namn och ordernummer så att vi kan se att paketet kommer från dig.

RETURADRESS:

Lampconcept
Ravnstrupvej 67D
4160 Herlufmagle
Danmark

Det är tillåtet att prova den köpta produkten som man gör i en fysisk butik, men om varan verkligen används kan den inte längre returneras. Dessutom måste varan alltid skickas tillbaka i säkert och original emballage, utan några skador – inklusive skrift eller annan form av permanent förändring av originalförpackningen. Osäker förpackning kan leda till skador under frakten, vilket innebär att returkravet avvisas. Så var noga med att vara omsorgsfull – både för din och vår skull. Kontakta oss gärna om du behöver hjälp, vägledning eller har frågor om transporten.

När du returnerar en beställning inom 14 dagar får du pengarna tillbaka för de varor du har köpt. Returneras den efter (men fortfarande inom 100 dagar) utfärdas ett tillgodokvitto. Du måste dock själv betala returportot. Du får pengarna tillbaka på samma sätt som varan är betald så snart varan har kontrollerats av oss.

Vid specialtillverkning av varor upphör ångerrätten. Det är därför inte möjligt att returnera en vara som är specialtillverkad vid beställning. Vi tar inte emot paket skickade mot efterkrav. Vi tar endast emot paket skickade direkt till vår adress och inte till paketombud, paketboxar eller liknande.

E-mail: Info@lampconcept.se

När får jag pengarna tillbaka för en returnerad beställning?

Från det att vi mottar returforsändelsen tar det 2-7 bankdagar innan beloppet är återbetalat till ditt kort.

Hur länge kan jag returnera min vara?

Vi erbjuder 100 dagars returrätt på alla våra beställningar. Om du vill ha pengarna tillbaka, vänligen skicka tillbaka din beställning eller meddela oss inom 14 dagar efter att du mottagit din beställning.

Produktvägledning

Kan jag få rådgivning om val av produkter?

Ja, vi finns tillgängliga via e-post, och chatt alla dagar, och du är mer än välkommen att kontakta oss. Här är goda råd alltid gratis.

Var kan jag hitta mer information om en vara?

Du hittar specifikationer för alla varor genom att scrolla ner på själva produktsidan. Om du har frågor om en eller flera varor är du mer än välkommen att kontakta oss via e-post och chatt.

Hur länge täcker garantin på produkterna?

Vår garanti täcker som minst två år. Dock har vissa varor (främst LED-produkter) hela fem års garanti.

Övriga frågor

Hur kan jag ändra min beställning?

Om du har ändringar i din beställning, ska du kontakta oss via e-post och chatt. Vi ser då till att ändra din beställning – detta gäller både om du vill justera din beställning eller ändra mottagaradressen.

Min vara var skadad vid ankomst. Vad ska jag göra?

Om din vara är skadad vid ankomst, vänligen kontakta oss så snart som möjligt. Ha gärna bilder eller video redo, så vi har bästa möjlighet att hjälpa dig snabbt.

Erbjuder ni mängdrabatt?

Ja, vi erbjuder mängdrabatt om det handlar om större beställningar, såsom projektsälj eller belysning för större delen av huset.